0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Dezvoltare personală
  3. Cărţi: Inteligenţă
  4. Dezvoltarea inteligenţei emoţionale a copiilor
Carte

Dezvoltarea inteligenţei emoţionale a copiilor

Dezvoltarea inteligenţei emoţionale a copiilor. Editura
CumpărDetalii carte

Tehnici de a cultiva puterea lăuntrică a copiilor

Autor(i): Linda Lantieri
Editura: Curtea Veche
Colecţia: Familia la Curtea Veche
Anul apariţiei: 2017
Pagini: 200 (13x20 cm)
Preţ: 27,00 Lei
Disponibilitate: în stoc

Linda Lantieri şi Daniel Goleman le oferă părinţilor şi pedagogilor strategii eficiente de dezvoltare a inteligenţei emoţionale a copiilor.

Astfel, un QR-code vă va ajuta să accesaţi exerciţii de meditaţie şi de relaxare, special concepute pentru copii, pe care cei doi autori le-au reunit într-un ghid care contribuie la formarea abilităţilor de concentrare a atenţiei, de empatie, de socializare şi de control al impulsurilor.

Valorificând cele mai recente descoperiri din domeniul cercetărilor asupra funcţionării creierului şi din psihopedagogie, Linda Lantieri a creat un program educaţional vizând învăţarea socio-emoţională, care, aplicat în numeroase şcoli, s-a dovedit extrem de eficient în a-i ajuta pe copii să se relaxeze, să îşi exprime adecvat emoţiile, să îşi descopere interesele şi să depăşească anumite dificultăţi, în unele cazuri, chiar traume.

Autoarea demonstrează că pe lista disciplinelor şcolare esenţiale trebuie adăugată una care să aibă ca scop dezvoltarea rezilienţei interioare a copiilor – învăţarea socio-emoţională.

Această carte poate structura o asemenea disciplină, deoarece prezintă strategii care ţin cont de specificul dezvoltării neurologice, fizice şi psihologice a copiilor.

Alte beneficii ale aplicării exerciţiilor din acest ghid sunt: creşterea stimei de sine, îmbunătăţirea conştiinţei de sine şi a abilităţilor de comunicare interpersonală şi creşterea performanţei şcolare.

Linda Lantieri desfăşoară o muncă de pionierat pentru integrarea învăţării sociale şi emoţionale în şcolile din lume.

Ca pedagog expert în rezolvarea conflictelor şi în intervenţia în situaţii de criză, ea promovează programe educaţionale care îi ajută pe copii să devină mai rezilienţi, pentru a depăşi cu succes şocurile sau traumele prin care trec.

În acest scop, ea a conceput mai multe proiecte pentru elevi care vizează, pe lângă îmbunătăţirea atenţiei şi a memoriei, reducerea stresului şi învăţarea tehnicilor de relaxare, formarea abilităţilor inteligenţei emoţionale precum empatia, conştientizarea de sine, controlul impulsurilor şi îmbunătăţirea competenţelor interrelaţionale.

Această carte este rezultatul experienţei ei dobândite în timpul aplicării acestor programe educaţionale în şcoli.

În anii în care am lucrat împreună cu Linda, învăţarea socială şi emoţională s-a răspândit în zeci de mii de şcoli din întreaga lume şi continuă să se răspândească.

În parte, la dezvoltarea sa a contribuit cartea mea din 1995, „Inteligenţa emoţională“, care susţinea că şcolile i-ar putea pregăti mai bine pe copii pentru viaţă, dacă programa şcolară ar cuprinde nu numai competenţele academice de bază, ci şi competenţele sociale şi emoţionale fundamentale.

O mai bună conştientizare de sine, o mai bună abilitate de a gestiona emoţiile perturbatoare, o sensibilitate crescută la ceea ce simt ceilalţi şi capacitatea de a gestiona adecvat relaţiile sunt vitale pe tot parcursul vieţii. Dar fundaţia acestor competenţe se clădeşte în copilărie.

Cuprinsul cărţii: „Dezvoltarea inteligenţei emoţionale a copiilor“

  • Mulţumiri
  • Introducere (de D. Goleman)
  • Pregătirea interioară
  • Etape preliminare pentru a-i învăţa pe copii exerciţii pentru liniştirea corpului şi concentrarea minţii
  • Exerciţii pentru relaxarea corpului şi concentrarea minţii pentru copii între 5 şi 7 ani
  • Exerciţii pentru relaxarea corpului şi concentrarea minţii pentru copii între 8 şi 11 ani
  • Exerciţii pentru relaxarea corpului şi concentrarea mintii pentru copii de 12 ani şi mai mari
  • Cum pregătim copiii pentru a ne conduce în secolul XXI
  • Lista de materiale
  • Bibliografie suplimentară
  • Note