0 titluri

Tel: 0722.940.581

  1. Acasă
  2. Cărţi: Dezvoltare personală
  3. Cărţi: Autoeducare
  4. Despre Educaţie
Carte

Despre Educaţie

Despre Educaţie. Editura
Detalii carte

Arta învăţării şi valoarea vieţii

Autor(i): Jiddu Krishnamurti
Editura: Herald
Colecţia: Terapia
Anul apariţiei: 2008
Pagini: 286 (13x20 cm)
Preţ: 32,00 Lei
Disponibilitate: STOC EPUIZAT!
Nu ştim dacă şi când mai primim această carte.


Viaţa are un sens înalt, dar ce valoare are educaţia noastră dacă nu-l vom descoperi niciodată?

Chiar dacă vom fi extrem de instruiţi, noi nu vom realiza prin aceasta o integrare profundă a gândirii şi simţirii, vieţile noastre vor continua să fie incomplete, contradictorii, sfâşiate de temeri de tot felul. Câtă vreme educaţia nu va cultiva o viziune integrală asupra vieţii, ea nu va avea decât o foarte mică valoare.

Pentru a institui o educaţie adevărată, trebuie să înţelegem semnificaţia vieţii în întregul ei, iar pentru aceasta trebuie să fim capabili să gândim direct şi în spiritul adevărului. Un gânditor prea logic este în realitate nechibzuit, căci el se conformează unui model, repetă fraze, iar gândirea lui urmează un făgaş. Este cu neputinţă să înţelegem viaţa în mod abstract teoretic. A înţelege viaţa înseamnă a ne înţelege pe noi înşine şi acesta este atât începutul cât şi scopul final al educaţiei.

Cartea „Despre educaţie – Arta învăţării şi valoarea vieţii“ este rodul prelegerilor şi al convorbirilor pe care Jiddu Krishnamurti le-a avut cu elevii şi profesorii şcolilor din Rishi Valley (Andra Pradesh) şi Rajghat (Varanasi). Aceste centre sunt conduse de Fundaţia Krishnamurti din India, care le-a instituit cu scopul de a crea un mediu unde învăţăturile lui Krishnamurti să poată fi transmise elevilor. Pentru Krishnamurti educaţia este o pârghie esenţială în transmiterea aspectelor fundamentale ce conduc la transformarea minţii omeneşti şi la crearea unei culturi noi. O astfel de transformare crucială are loc atunci când copilului, pe lângă instruirea în diferite discipline şi îndeletniciri, i se dă posibilitatea să devină conştient de procesul propriei sale gândiri, simţiri şi acţiuni. Această luciditate îl determină să fie autocritic şi capabil de observare, prin aceasta având loc integrarea percepţiei, a discriminării şi a acţiunii - procese cruciale pentru maturizarea lui lăuntrică, pentru stabilirea unei relaţii juste cu semenii, cu natura şi cu tot ceea ce a creat omul.

Asistăm astăzi, pretutindeni în lume, la o punere în discuţie a principiilor de bază ale structurii educative şi ale diferitelor ei sisteme. Există, la toate nivelurile, o amplificare a opiniei că actualele modele educative au dat greş şi că există o totală lipsă de concordanţă între fiinţă umană şi complexa societate contemporană. Criza ecologică şi creşterea sărăciei, a foametei şi a violenţei îl obligă pe om să facă faţă urgent unor noi realităţi. De aceea se impune o abordare complet nouă a principiilor educaţiei. Jiddu Krishnamurti pune în discuţie rădăcinile culturii noastre această provocare se adresează nu numai structurii educative, ci şi naturii şi calităţii minţii omului şi vieţii sale. Spre deosebire de celelalte încercari care propun, fie anumite alternative în limitele actualului sistem educativ, fie evadări, abordarea lui Krishnamurti străbate graniţele culturilor particulare şi stabileşte o scară de valori în întregime nouă, care la rândul ei poate crea o nouă civilizaţie şi o nouă societate.

Pentru Krishnamurti o minte nouă este posibilă numai când spiritul religios şi atitudinea ştiinţifică fac parte din aceeaşi mişcare a conştiinţei - o stare în care atitudinea ştiinţifică şi spiritul religios nu sunt două procese sau două capacităţi paralele ale minţii. Acestea nu se regăsesc în compartimente lipsite de comunicare, nu sunt două mişcări separate ce trebuie să fuzioneze, ci reprezintă o mişcare nouă, inerentă minţii inteligente şi creatoare.

Cuprinsul cărţii: „Despre Educaţie“

  • Cuvânt înainte
  • ARTA ÎNVĂŢĂRII ŞI VALOAREA VIEŢII
    • Educaţia şi sensul vieţii
    • Adevărata educaţie
    • Intelect, autoritate şi inteligenţă
    • Educaţia şi pacea lumii
    • Şcoala
    • Părinţi şi profesori
    • Problema sexuală şi căsătoria
    • Artă, frumuseţe şi creaţie
  • DESPRE EDUCAŢIE
    • CUVÂNTĂRI ŢINUTE STUDENŢILOR
      • Despre educaţie
      • Despre mintea religioasă şi mintea ştiinţifică
      • Despre cunoaştere şi inteligenţă
      • Despre libertate şi ordine
      • Despre sensibilitate
      • Despre frică
      • Despre violenţă
      • Despre făurirea de imagini
      • Despre conduită
    • CUVÂNTĂRI ŢINUTE PROFESORILOR
      • Despre educaţia bună
      • Despre perspectiva largă
      • Despre acţiune
      • Despre adevărata negare
      • Despre competiţie
      • Despre frică
      • Despre instruire şi învăţare
      • Despre o minte bună
      • Despre abordarea negativă
      • Despre meditaţie şi educaţie
      • Despre înflorire